Klacht indienen

Niet tevreden over onze klachtenafhandeling

Bent u niet tevreden over onze reactie op uw klacht? Wij leggen hieronder uit wat u dan kunt doen.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Binnen 1 jaar na onze reactie kunt u terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ), Postbus 291, 3700 AG Zeist. U kunt de SKGZ ook telefonisch bereiken op 0800 900 69 00 of via de website. Hebben wij niet gereageerd? Dan kunt u tot 13 maanden na uw vraag terecht bij de SKGZ.

Ombudsman en geschillencommissie

De procedure bij de SKGZ verloopt in 2 stappen. Eerst probeert de Ombudsman Zorgverzekeringen uw klacht door bemiddeling op te lossen. Lukt dat niet, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. Doe dit wel binnen 3 maanden nadat u antwoord heeft van de Ombudsman. Voor een uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen betaalt u € 37. Wordt u in het gelijk gesteld? Dan krijgt u dit bedrag terug. Alle partijen moeten zich aan het advies van de geschillencommissie houden.

Burgerlijke rechter

U kunt er ook voor kiezen om naar de burgerlijke rechter te stappen. U kunt dan niet meer terecht bij de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

Meer informatie

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van de SKGZ of die van de overheid.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties